søndag 25. mars 2012

Bring it on, vi er klare for nye AgilityAbleGøyer!

Litt svett i topplokket etter 2 dager på grus i sol. Ett miljøskifte som kostet endel krefter av både tobente og firbente:) 


Dagen idag ble benyttet til en rolig morgen. Godt å vite at vi skulle trene ute og ikke i drivhuset. Det betyr at vi begynner senere på formiddagen enn feks kl 0800 som drivhustreningen innebærer. kl 1100 var første gruppe klar. Imens de begynte på treningen fikk jeg gått en helt ok tur med gjengen min:)

Ikke mere enn ok tur pga Melletrollet som var ett troll en periode... Måtte hente henne i en hage på Barkåker.. Slik går det når hun BARE MÅtte sjekke uteplassen til barnehagen i skogen og jeg ble sint... Beskjeden var klar med ett iltert blikk når jeg hadde innhentet henne første gangen, som sa: Jeg vet du er sint, slutt med det for det akter jeg ikke å tolerere...Så pitlet hun oppover skogsveien og forsvant... De to store ble bundet fast i ett varselstativ og letingen begynte, på Barkåker:/ Heldigvis, første mannen jeg spurte, som var ute i en hage hadde sett det lille trollet for hun var i hagen hans... Godt for meg at jeg hadde jeg roet meg ned. Det lille trollet var blitt Mell igjen, og kom gladelig når jeg ropte på henne:)

Istedenfor å reise hjem etter tur ble jeg sittende og se på treningsgruppe 1 sin trening. Veldig trivelig å se på andre trene og skravle litt i tillegg:) Høydepunktet var dog en ekstremvariant av "hilsepådeg a la Jakko" Han overfalt meg i stolen, jeg ble rundslikket og han måtte bitenappe meg i øreflippene:) Må si jeg ble rimelig overrasket;) Kunne ikke annet enn å flire av hele Jakko:)

Heidi hadde med no` godt på lur idag også;) Jeg fikk en bit (og det holder med en bit) av Heidis fantastiske sjokoladekake:) Cupcakes`n hennes er fantastiske, og sjokoladekaken er på samme skala, yummi:) Nedenfor ser dere den lydhøre 1.gruppen og Peter:)




 
Idag var Ann Karin og Puma på plass så Maffe fikk all min treningsfokus. Det var noen flotte økter vi hadde på banen idag:) Jeg jobber fortsatt med alt det jeg skal jobbe med men Maffe takler mere og mere uten å bli usikker. Største utfordringen jeg tidligere kunne gi henne er å plukke frem en A+++ leke. Igår fant hun den frem selv, midtveis i treningen i stolen. Idag valgte jeg å starte med den. Dvs jeg legger den etter siste hinder i kombinasjonen. Vi trøbler noe underveis for det er ikke mye som skal til før jeg henter frem stresset mitt:/ MEN selv med A+++ leken på plass så gir Maffe mye mere fokus i banen og har tydeligvis forstått at det skal presteres før den kan hentes, på en god måte.

Vi går så mye mere agility enn tidligere på slike treningshelger. Jeg skrev endel (muligens mye) om akkurat det i bloggen igår så det trengs nok ikke å repeteres;) Engasjementet er på topp og det ble kanskje litt for mye engasjement... Avsluttet med å velge feil løsning i siste kombinasjonen. Fortvilelsen min var genuin, men overdreven -jeg ble helt knust. Jeg ønsket så veldig å avslutte positivt men da ender det jo selvfølgelig med nedtur. I ettertid kan jeg godt se at reaksjonen min var overdreven og ikke passende for det var ikke så ille... Trøsten for Maffe (inkl resten av gjengen) ble en luftetur med ballkastearm på Oseberghaugen:)

Nå gleder jeg meg til en ny uke med masse mere agilityabligøyer som kuliminerer i Høsthelg-en agilitykonkurranse arrangert av Thk:) Bring it on, vi er klare som egg:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar