lørdag 24. mars 2012

Åh som man kan trøbble når man ikke klarer å ha det gøy!

Puh, dag en av helgens agilityablegøyer er over! Peter Holmberg er igjen på farten og jeg skal sånn egentlig ha det gøy på trening. Agilityablegøyer er til tider ikke bare ablegøyer, kan faktisk være fryktelig frustrerende til tider:/ Inntil det øyeblikket hvor man senker skuldrene og "gir litt f" da går det som en lek igjen:) Agilityablegøyer lenge leve:) 

Meeen det var ikke akkurat det jeg følte til tider idag. Hvorfor skal det være så vanskelig å senke skuldrene å ha det GØY? Det er jo derfor jeg trener agility! Fikk en god leksjon i nettopp det idag at å senke skuldrene gir det resultatet som jeg jobber for:at jeg og Maffe gjør det vi skal gjøre -å jobbe oss igjennom kombinasjonen.

Mell skulle også i aksjon idag. Hun var stand in for Puma, og da ble det en utfordring jeg ikke taklet. Mell gikk til godkjent og mere til, ikke tenk på det:)

(Litt bakgrunnsinfo: Jeg har erfart i konkurransesammenheng nå at jeg ikke fikser å briefe samme bane for Mell og Maffe. Mell har alltid gått først av de to så da blir det til at jeg briefer for henne, men da klarer jeg ikke å omstille meg til å gå med Maffe etterpå).

Jeg merket det ikke selv sånn umiddelbart men det vistes ganske fort at jeg stresset. Ikke hadde jeg klart å omstille meg og det ble rotete veldig fort. Så dette ble gjennomgangstemaet på treningen for min del. Skjerpe meg å fokusere på Maffe når hun skulle utpå banen etter Mell. Det gikk seg til, men  dette må jeg fokusere mere på!

Maffe var ellers strålende til tider:) Fullfører slalom på avstandshandling, perfekte felt, gode slalominnganger fra en uvant vinkel, satt fint på starten...m.m

Noen nykker har fortsatt frk BC i hodet sitt spesielt når hun blir stresset fordi jeg er stresset. I tillegg har hun en eller to nykker som hun finner å ta frem når jeg gjør en helt ok jobb som handler, forvirret? Fortvil ikke, det er jeg og;)

En ekstra utfordring ble det på slutten av treningsøkten når Maffe fant favoritt badeleken fra ifjor, hamburgerpipen... Jeg litt sliten + Maffe ekstra giret = tålmodighetsprøve
Det ble en solid jobbeslitsomøkt på siste runde men vi tråklet oss igjennom det også, puh:)

Sitter igjen med mange postive inntrykk fra treningen og kjenner at det skal bli godt å sove litt før vi entrer agilitybanen igjen imorgen.

Imorgen skal Mell hvile, Maffe skal jobbe og Biko skal nok snuse seg litt igjennom plassen. Han er jo blitt 5 år og stooor gutt, tenk.

Så mye hadde skjedd på veien inn til skogen idag at han skulle slettes ikke være med Maffe på en løpetur. Det måtte snuuuuses!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar