søndag 11. mars 2012

Voss, en happening bestående av agilityablegøyer....

Vi satte avgårde fredag noe over 12. Jeg hadde meldt på meg og bikkjer i Voss til alles forskrekkelse, siden det var konkurranse i Drammen også denne helgen.


Kjøringen gikk veldig greit. Underveis måtte jeg faktisk gå til innkjøp av årets første solbriller.
Jeg valgte å kjøre Hemsedal etter å ha spurt om råd på FB. Ikke ett vanskelig valg etter årstiden egentlig, men greit å dobbeltsjekke:) Ble litt grumsete på vestsiden men ikke no`problem med kjøringen der heller.




Når vi kom frem så bli det litt frem og tilbake med overnattingen. Jeg endte på Voss Camping i sentrum av Voss. Litt skeptisk ble jeg med en fuglegjeng som bråkte ganske så mye når vi kom dit. Heldigvis forsvant de innen det var på tide å sove;)


Peter ville sitte på med meg til hallen lørdagsmorgen så vi ble enige om å reise kl 0745. Viktig å være ute i god tid, det er en selvfølge. Litt merkelig var det dog å sitte på utsiden av hallen og ikke en gang arrangøren var på plass. Lese PM pånytt nei det tenkte jeg ikke på. Viste seg at konkurransestart var kl 10 på lørdag ikke kl 9 :) Kunne jo vært ok å sove en time til egentlig når jeg tenkte meg om men tiden før konkurransestart går uansett fort nok så det var ikke no`problem å ha litt ekstra god tid...

Konkurranseformen er varierende det er sikkert og visst. Treningene mine er jo også varierende så hva annet kan man forvente? Agilityløpet til Biko, Maffe og Mell snakker vi ikke om. Hoppløpene derimot er noe å snakke om:) Biko først ut. Vi klarte en feilfrirunde som ble belønnet med en 1.plass, hurra:)


http://youtu.be/Cu9HipV-rhM

Maffe gikk ett flott hoppløp! Desverre så blir jeg litt for passiv på slutten og det blir ett riv. Uansett er jeg strålende fornøyd med oss begge:)

http://youtu.be/VokuqMUNXlA

På CA (Camp Voss) så legger vi oss ca kl 22 på kvelden, tidlig syns du? Ja det skal jeg være enig men fredagskvelden tok kjøringen all energi og lørdagen ble det tidlig opp og noen agilityløp som tok kreftene ;) Stor seng og ett stille Voss ga god nattesøvn:)




Søndagen kom og gikk. Denne dagen møtte vi opp til akkurat passe tid før konkurransen iht PM. En drøy time ga tid for en ok rusletur med hunder og passe tid med å pusle med forberedelser (les skravling og sånt). Veldig hyggelig på Voss, altså:)

Igjen så kan vi glemme agilityløpet til Biko. Etter en "peptalk" (les skjennepreken) av Morten så var det en betydelig skjerpet Birgitte som gikk på banen med Maffe! Ag løpet til Maffe er ikke på film. Det ble kun 1 vegring, min feil. Jeg roter det litt til fordi jeg ikke helt klarer å skille på hunden jeg har med på banen og de 2 andre som sitter i bilen... Alle 3 felthinderene gikk som en drøm:) Ett supert løp av Maffe! Igjen skjerpet jeg meg på hoppløpet til Biko. Det ga igjen ett feilfritt løp:) Forøvrig napp nr 3 i hopp. Vips så er Mell, Maffe og Biko samlet i 2`rn i hoppklassen:)

http://youtu.be/6pTcE_AUS7s

Mell, eller Melletrollet debutert i klasse 3 i agility idag. Det ble en disk, noe bra mest dårlig... Det er åpenbart at slik vil det fortsette til jeg finner nøkkelen (om jeg finner den i det hele tatt) som trengs for å få henne til å prestere jevnere, Det er det som er så spennende å fortsette å trene/konkurrere med den lille sorte. Får vi det til så blir det ikke så allerverst:) Jeg liker å være litt optimist med tanke på dette for noe skal den lille frøkna jobbe med. Min hobby er agility, og da er også hennes hobby agility;)

Noen timer senere så er vi i Tønsberg igjen, Middagsstopp på Hemsedal inkludert lufting av hunder ga energi til å kjøre strake vegen hematt. Akkurat nå skal stresses jobbes ned slik at man sove litt;)

Agilityablegøyer lenge leve:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar