mandag 7. november 2011

Kløfta, det va`kke så allerverst-del II

Søndag, Maffe og Biko som ladet opp hjemme på lørdag var superklare til å dra på tur. Den lille sorte, beveget ikke eneste muskel når jeg stod opp. Jeg pakket litt ekstra dyne rundt henne og fikk følge av Biko og Maffe innover til Kløfta.

Superoverraskelsen var at idag fikk vi parkere rett på utsidne av hallen, skikkelig deilig når man har 2 hunder. Det var til tider ganske intenst lydnivå i hallen og trangt om plassen så ingen tvil om at det var godt for de 4-bente å slappe av i bilen iløpet av dagen:) Veldig enkelt når man skal løpe med flere hunder.

Hoppløpet med Biko gikk over all forventning! Vi disket men med glans, syns jeg:) I det jeg løper utav banen er han på vei inn i tunnellen for andre gang:) Vi kom igjennom 3/4 bane og det er jeg superfornøyd med. Ihvertfall så lenge Biko går så godt som dette. At jeg prøver meg på blindbytte, er ett resultat av forrige kurshelg med Lars Bang. Men jeg ser at jeg er såpass usikker at det skal nok ikke gjenta seg.

http://www.youtube.com/watch?v=L9sJ6h0NFIc

Når Maffe og jeg gikk så skulle jeg virkelig ikke gjøre samme feilen som med Biko. Men der det ikke finnes en plan blir man avslørt og "trøbbel" oppstår. Ett stort forbedringsområde! Man kan ikke bare tenke at det skal ikke skje igjen, ikke godt nok. Merket det veldig godt når Maffe om susende at jeg ikke hadde en løsning der hvor hun får ett riv. Deretter setter vi opp dampen for å sjekke om Maffe tåler presset i slalomen. Da disker vi, men farta var god den;)

 http://www.youtube.com/watch?v=f2HpSdtiRVM

Agilityløpet til Biko bestod av mye snusing men han tok alle hinder og endte opp med kun "snusefeil". Jeg er  kjempeglad for at han tar alle hinderene:)

http://www.youtube.com/watch?v=b9iVOeSS4qM

Maffe sitt agløp ble skuffebnde kortvarig. Jeg må i tenkeboksen for å finne uttav hva som gjør at hun flyr av vippen noen ganger og andre ganger går det strålende... Denne dagen gikk det dritt. Når vi går av banen så er jeg ganske så irritert og Maffe fortviler. Men vi tar oss en "liten prat" på utsiden av ringen. Dvs at hun sitter rolig og jeg klapper og styreker henne slik at hun ikke fortsetter å stresse. Vi skal gå ett lagløp senere og det må jeg sørge for at vi begge to er skjerpet til:) Jeg måtte virkelig jobbe litt med meg selv for å hente frem igen go`følelsen.

http://www.youtube.com/watch?v=Todpoxepov8

Ikke fritt for at man blir litt trøtt og sliten iløpet av dagen. Så det gjelder å kvikke seg opp litt;)
Maffe var på nett og gikk så fint som bare det. Lørdagen ble stigen tatt utav banen til lagløpet og på søndagen var det vippen som ble tatt ut av lagbanen. Vi endte opp med ett riv. Jeg burde tatt ett skritt mere fremover, men velger å snu for tidlig.... Ingen fare alikevel med ett riv når vi var 3 som kom igjennom og laget tok en 2.plass:) Første napp til lag NM 2012 er sikret:)

http://www.youtube.com/watch?v=u8oWE76gbR8

Takk til Stovner hk for ett godt arrangement:)
Go`følelsen igjennom denne helgen skal ta`s vare på og dyrkes fremover!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar