fredag 1. juli 2011

Våren, en travel tid.... hva skjedde `à? (gammelt nytt)

Først og fremst så begynner THK våren med å arrangere Vårsprætt`n. Første gangen iår i april og det ser ut til at det blir en fast tradisjon. Jeg bare simpelthen digger filmen som Deniz Production har laget i forbindelse med konkurransen vår:

http://www.youtube.com/watch?v=Tl9kXlPk3pA

I juni var klubben min teknisk arrangør i agilityringen på NKK Drammen. i siste liten fikk vi leie lydanlegg og jeg forsøkte meg som speaker for første gang. Det var en annerledes, men morsom oppgave, enn det jeg tidligere har hatt i forbindelse med arrangementene til THK.

Førsteinnlegget handlet mye om Maffe så da får vi ta ett tilbakeblikk på Mell sin agilitysesong sålangt. Denne sesongen er prioriteringen med Mell, å teste ut handling/ha det veldig morro i de individuelle løpene uten tanke på resultat. Vår prioritering er liten laget, Korte Labber og det å kunne få gå NM for lag som sesongavslutning. Med Maffe så ønsker jeg veldig gjerne å komme opp i klasse 2. Det er så nære så nære, mangler 1 napp i agility og 1 napp i hopp. Det å gå lag NM er ett selvskrevent mål. Pr idag har vi ett lagnapp.

Vi fikk en flying start på Follo i januar med det første lagnappet til NM. I Kristiansand klinket frøkna til med ett feilfritt lagløp på søndagen men laget fkk desverre for mye feil. I Sandefjord på søndagen klarte laget å plassere seg og selvom Mell og jeg fikk feil så kom vi med på "lagkvota" så vi tok lagnapp nr 2. Da gjenstår det bare å se hvor mange ekvipasjer totalt klubben kvalifiserer på liten lag, ift om Mell får startet i NM eller ikke. Pr idag er det 6 ekvipasjer som er kvalifisert:) Veldig spennende!

Individuellt har Mell klart noen fine runder selv om vi har disket. Hun har også løpt noen supre runder hvor vi faktisk har nesten vært feilfrie, om ikke feilfrie. Det medfører at jeg må fokusere mye mere på briefingene, det nytter ikke bare å løpe ved siden av henne og tro at alt går greit;) Når jeg tror at ting går greit så ender vi opp som dette (morsom motivsjonsrunde for Mell ihvertfall):

http://www.youtube.com/watch?v=21z5dtQcmt0

Nuvel, vi gleder oss til høsten og har startet påmeldingskarusellen. Mens vi venter tar Maffe, Biko og jeg turen til Arvika den 10 juli for dobbel klasse 1 konkurranse. Agilityablegøyer lenge leve:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar