torsdag 14. juli 2011

Arvika del 2, for en søndag :)


Ifølge værmeldinger skulle det regne i Arvika søndag 10/7 men den gang ei! Våknet opp til en fin, fin dag og at det var litt spenning å kjenne på må sies. Arvika Brukshundklubb sin agilitykonkurranse med 2 ag løp og 2 hoppløp for klasse 1 ekvipasjer var målet vårt for hele turen. Først var det luftetur på programmet. Jeg og hundene gikk en fin morgenrunde. Humlekil føltes fortsatt som ett miniparadis:) Frokosten på vår private B&B smakte godt selv om det var litt rart å sitte i ett fremmed kjøkken uten å kjenne de som eide huset.....


Oppmøte kl 0800 for registrering, og de av oss som manglet tevlingsbok fikk fikset det og målt hund, og så var vi igang. Liten og mellom startet først så vi fikk tid til å summe oss. Fortsatt litt uvant å konkurrere i Sverige (3dje gangen jeg var i Sveirge for å gå agility), men ikke verre enn at jeg gjerne gjør det igjen:) Ekstra hyggelig var det å hilse på Linda m/Rapp, som har trent agility i Tønsberg tidligere. Hun har flyttet til Finnskogen, men stillte som banemannskap i Arvika. Legg merke til parasollen m/fot, det var en snedig detalj som var kjempesmart for banemannskap som sitter i solen ganske så lenge!


Linda, damen m/parasoll
Det ble en laaaang og spennende dag.Vi gikk agilityløpene først.For meg og Maffe ble det en pangstart! Det ble ett feilfritt løp, HURRA:      


Det ble deretter en (nesten planlagt) disk (ikke på film) og så gikk vi begge hoppløpene med en vegring i hvert av løpene. Hoppløp nr 1 er ikke på film. Her er hoppløp nr 2:


Det siste løpet (hoppløpnr 2) ble vunnet av Ann Karin og Puma, helt suverent!:)

Biko konkurrerte også. Jeg klarer ikke å gi han nok oppmerksomhet på banen. Ikke lett å gå med flere hunder, men jeg klarer ikke å la vær heller. Pr idag jobber jeg  med å gjøre Biko trygg i forkant av løp og beholde han inne på banen:

 http://www.youtube.com/watch?v=PLXZO2IGlck 

I forhold til arbeidsoppgaver så klarte jeg jobben sånn nogenlunde denne dagen. Jeg har innsett at det kunne vært veldig ok å ha Maffe i klasse 2. Da kan jeg klare å briefe for Biko også! Pr idag er det kun Maffe, jeg ser for meg på banen når jeg briefer. Biko blir det som det blir med og det  synes godt når vi kommer utover i banen for da har jeg ingen alternative løsninger for han.... Men skam den som gir seg, vi skal nok få det til sånn nogenlunde etterhvert;) 

Maffe og jeg fikk tilsammen 3 gode plasseringer. 1.plass (0f ag), 3.plass (5f hopp) og 5.plass (5f hopp). Det føles veldig godt å ha premiehai nr 1, for en dag:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar